Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

       Magazyn Online Marketing

 

Certyfikowane szkolenie online

Influencer marketing – jak współpracować z influencerami uwzględniając potrzeby wizerunkowe i sprzedażowe marki?

Szkolenie poprowadzi: Wiesław Teofilak

Przygotuj się na nowe współprace w 2024 roku i bądź pewien, że nawiązane relacje z influencerami przyniosą Twojej firmie same korzyści. Skorzystaj z potencjału, jaki daje kampania oparta na współpracy z influencerem i docieraj do szerokiego grona nowych odbiorców. Dowiedz się, na co uważać i jak reagować, gdy influencerowi zaczyna towarzyszyć zły PR, a Twojej marce kryzys wizerunkowy.

Weź udział w szkoleniu i dowiedz się:
  • Co kryje się za fenomenem influencer marketingu, dzięki danym z najnowszych statystyk,
  • Jaka jest typologia influencerów oraz typów współpracy, by umieć skutecznie ocenić potencjał kampanii na początkowym etapie planowania,
  • Jak efektywnie dobierać influencerów w zależności od potrzeb, na jakie wskaźniki popularności zwracać uwagę i jak ustrzec się pułapek w postaci wykupionych followersów,
  • Jak przygotować oraz przeprowadzić kampanię marketingową z influencerem przy maksymalizacji zysków i minimalizacji kosztów,
  • Jakie dane zbierać i analizować na potrzeby raportów oraz oceny skuteczności kampanii,
  • Na jakie aspekty prawne zwrócić uwagę podczas podejmowania współpracy, jak sporządzić wzorcową umowę oraz brief,
  • Jak reagować na sytuację kryzysową na przykładzie konkretnych przykładów marek reagujących na tzw. Pandora Gate,
  • Kim jest wirtualny influencer i czy stanowi alternatywę dla realnych osób?
Warsztaty są dla Ciebie jeśli:
  • odpowiadasz za marketing lub sprzedaż i zależy Ci na tym, by zwiększyć rozpoznawalność marki, budować dobre relacji ze stałym klientem i pozyskać nowych,
  • chcesz zbudować strategię marketingową, która jest odpowiedzią na nowe trendy, ale uwzględnia także biznesowe ,,tu i teraz”  oraz przyczyni się do wzrostu sprzedaży
  • chcesz nauczyć się tworzyć najbardziej skuteczne strategie marketingowe z wykorzystaniem influencerów, by nie marnować zasobów finansowych i czasu poświęconego na ich przygotowanie,
  • chcesz wiedzieć na co zwrócić uwagę, podejmować trafne decyzje dotyczące współpracy z influencerami i inwestować w budowanie relacji, które się opłacą
Program szkolenia:
MODUŁ I

Influencer marketing w praktyce – co musisz wiedzieć przed podjęciem współpracy?

  • Co mówią najnowsze dane i statystyki dot. influencerów oraz ich odbiorców (kto i dlaczego śledzi influencerów)?
  • Jak klasyfikuje się influencerów ze względu na zasięgi i wielkość społeczności?
  • Jakie są cztery modele współpracy oparte na korzyściach dla influencera?
  • Jakie korzyści płyną z wykorzystania influencerów w kampaniach reklamowych?
MODUŁ II

Jak efektywnie dobierać influencerów do kampanii wizerunkowej lub sprzedażowej?

  • Jakie statystyki mają znaczenie w zależności od celu kampanii? O jakie statystyki prosić influencerów przy weryfikacji?
  • Jak sprawdzić wiarygodność influencerów na przykładzie weryfikacji kupowania followersów lub interakcji?
  • Jakiej wielkości twórców wybierać – czy więcej zawsze znaczy lepiej?
  • Czy wybór celebryty to gwarancja sukcesu?
MODUŁ III

Jak przygotować i przeprowadzić kampanię z influencerem?

  • Jakie narzędzia są must have przy realizacji działań z influencerami?
  • Jakie aspekty uwzględnić tworząc strategię influencer marketingu?
  • Jakie formy może przyjmować wynagrodzenie za współpracę oraz jak budować relację, by przeprowadzić „darmowy” influencer marketing?
  • Jakie są mniej oczywiste sposoby na współpracę i maksymalizację potencjału – programy afiliacyjno-ambasadorskie, działania multiplatform, wykorzystanie list remarketingowych.
MODUŁ IV

Analityka influencer marketingu – jak zmierzyć skuteczność przeprowadzonej kampanii?

  • Monitorowanie wskaźników wydajności (KPI) – w jaki sposób określić cele kampanii i monitorować wskaźniki wydajności, takie jak liczba odsłon, zaangażowanie użytkowników, liczba kliknięć w linki i konwersje?
  • Mierzenie ROI – w jaki sposób obliczyć zwrot z inwestycji w influencer marketing, uwzględniając ocenę przychodów i zysków generowanych przez kampanię w porównaniu z kosztami jej realizacji?
  • Badanie efektywności treści – jak analizować rodzaj treści tworzonej przez influencera i jej wpływu na zaangażowanie publiczności oraz wyniki kampanii?
  • Raportowanie – jak raportować wyniki kampanii influencer marketingu na potrzeby interesariuszy w firmie, a także planowania przyszłych kampanii?
Moduł V

Aspekty prawne i etyczne współprac influencerskich

  • Rekomendacje UOKiK oraz oznaczania współpracy – jak regulowany prawnie jest influencer marketing w tym m.in. posty czy relacje sponsorowane?
  • Prawo autorskie i własności intelektualnej – na co uważać i o czym warto wspomnieć podczas konstruowania umowy?
  • Przykładowe umowy z influencerami – jak najlepiej sporządzić umowę na podstawie ustalonych warunki współpracy, by uniknąć późniejszych konfliktów?
  • Brief – na co należy zwrócić uwagę podczas tworzenia wytycznych dla twórców internetowych i dlaczego warto poświęcić na to więcej czasu?
  • Najlepsze praktyki: karty do’s & don’ts
  • Zarządzanie kryzysowe i minimalizacja ryzyka – jak uniknąć kryzysu wizerunkowego oraz jak reagować w trudnej sytuacji: case study Pandora Gate
Moduł VI

  • Przyszłość influencer marketingu – nowe możliwości i potencjalne zagrożenia
  • Jak przeprowadzić kampanię marketingową z wykorzystaniem metaverse?
  • Live commerce i vTubers – co się kryje za wirtualnym hostem zakupów online?
  • AI i wirtualni influencerzy – przykłady popularnych wirtualnych influencerów i ich wpływ na społeczność online
Szkolenie poprowadzi:
Wiesław Teofilak
Wiesław Teofilak

Social Media Manager

Twórca strategii komunikacji online. Specjalista LinkedIn, skupiony na aspektach personal i employer brandingu. Projektant treści m.in. dla takich marek jak ESOTIQ, Home&You, Aviko, Sigma Polska.

Koszt uczestnictwa
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy