Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

                      Magazyn Online Marketing         Magazyn Online Marketing

 

szkolenie online LIVE

Prawo w marketingu i e-commerce 2025 - nowe przepisy, wyższe sankcje, wzmożone kontrole

Jak uniknąć ryzyka kar finansowych przy dynamicznie zmieniających się regulacjach i wytycznych?

Szkolenie poprowadzą: Joanna Wojtysiak-Tierling, Maria Socha, Bartosz Pilc

2025 rok to lawina nowych regulacji w marketingu i e-commerce, a wraz z nimi wzmożone kontrole i wysokie kary. Dyrektywa Omnibus, zakaz dark patterns, nowe wymogi dotyczące bezpieczeństwa produktów (GPSR), surowe regulacje dla influencerów oraz restrykcje dotyczące zgód marketingowych i reklamy personalizowanej – to tylko część zmian, które mogą narazić firmy na sankcje sięgające 10% obrotu. UOKiK, KAS i Inspekcja Handlowa już intensyfikują kontrole, a pierwsze rekordowe kary zostały nałożone – ignorowanie nowych przepisów oznacza wysokie ryzyko finansowe i prawne.

Podczas szkolenia dowiesz się:
  • Które działania marketingowe są pod szczególną lupą prawną w 2025 roku i jak bezpiecznie je realizować,
  • Jakie błędy w komunikacji mogą kosztować Twoją firmę nawet 10% obrotu,
  • Na co poluje UOKiK, Inspekcja Handlowa i KAS – jak uniknąć kontroli i sankcji,
  • Jak w 2025 roku legalnie prowadzić promocje, współpracować z influencerami i zbierać leady,
  • Jakie zmiany wprowadza nowe prawo i które przepisy musisz wdrożyć natychmiast,
  • Jak AI Act i DSA wpłyną na reklamy personalizowane i automatyzację marketingu.
Dlaczego to szkolenie jest wyjątkowe?
  • Specjaliści-praktycy biorą na warsztat najbardziej problematyczne zagadnienia prawne, w praktyce marketera i menedżera e-commerce, aby pomóc Ci usprawnić prace w świetle nowych regulacji.
  • Na przykładach realnych case studies dowiesz się, jak skutecznie zarządzać polityką cenową zgodnie z Dyrektywą Omnibus, skorzystasz z przykładów dobrych praktyk.
  • Po każdej prelekcji gwarantowana sesja Q&A! Nie pozostawiamy pytań bez odpowiedzi, eksperci odpowiedzą na indywidualne pytania, pomogą rozwiać wątpliwości.
Program szkolenia
Moduł I
E-COMMERCE

O których przepisach muszą szczególnie pamiętać w 2025 r. sklepy i platformy internetowe? Na co uważnie patrzy Inspekcja Handlowa oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów?

Moduł poprowadzi r. pr. Joanna Wojtysiak-Tierling

  • Dyrektywa Omnibus – koniec fikcyjnych promocji czy promocji w ogóle?
    • Omówienie prawidłowych i błędnych sposobów prezentowania obniżonych cen
    • Od której ceny trzeba liczyć wartość obniżki po rewolucyjnym wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE?
    • Kontrole Inspekcji Handlowej – co podlega kontroli oraz jakie są widełki kar finansowych?
    • Komu grozi kara do 10% obrotów za najpoważniejsze błędy przy promocjach cenowych?
  • Zakaz stosowania dark patterns – szczególny obszar zainteresowania UOKiK
    • Jakie praktyki są zakazane i za które z nich UOKiK już nakładał wielomilionowe kary (w tym rekordowe ponad 30 mln zł dla Amazon)?
    • Czy zakaz obejmuje wszystkie firmy z branży e-commerce i marketingu czy tylko platformy handlowe?
    • W jaki sposób UOKiK chce zwiększyć kontrole z pomocą sztucznej inteligencji?
  • Ogólne rozporządzenie ws. bezpieczeństwa produktów (GPSR) i nowe wymogi dla e-commerce
    • Kogo dotyczy nowe prawo i dlaczego wprowadza radykalnie wyższe sankcje?
    • Nowe obowiązki dla platform handlowych oraz sklepów internetowych
    • Kiedy brak reakcji na wadliwe lub niebezpieczne produkty może kosztować firmę nawet 4% globalnego obrotu?
Moduł II
MARKETING

Które działania marketingowe są obecnie pod szczególną lupą prawną? Jak zadbać o to, aby bezstresowo realizować swoje procesy marketingowe?

Moduł poprowadzi r. pr. Maria Socha

  • Loterie promocyjne
    • Na jakie mechanizmy trzeba uważać, aby nie narazić się na kontrolę i kary od Krajowej Administracji Skarbowej?
    • Za jakie mechanizmy loteryjne została przeprowadzona ostatnia fala aresztowań i zarzutów prokuratorskich wśród influencerów?
    • Jak przygotować dobrą loterię od strony prawnej i uzyskać zezwolenie?
    • O czym pamiętać na etapie realizacji loterii, jakie obowiązki dokumentacyjne trzeba spełnić, aby uniknąć wielotysięcznych kar pomimo uzyskania zezwolenia?
  • Współpraca z influencerami
    • Jak influencerzy powinni oznaczać treści tworzone w ramach współpracy reklamowej? Czego brakowało w komunikacji, za którą UOKiK nałożył w poprzednich latach ponad 5 milionów złotych kary, a tylko na początku marca 2025 dodatkowe prawie 500 tys. zł?
    • Jak marka/agencja powinny zabezpieczyć współpracę z influencerem od strony prawnej, aby nie narazić się na zarzuty i karę od UOKiK?
    • Jakie są kluczowe zasady w rozliczeniach finansowych z influencerami? Tegoroczne wytyczne ze strony ZUS oraz Krajowej Administracji Skarbowej
  • Komunikacja marketingowa pod lupą UOKiK
    • Które marki w ostatnim czasie UOKiK ukarał lub zamierza ukarać za reklamę wprowadzającą w błąd? Jakie działania T-Mobile UOKiK już uznał za niezgodne z prawem i nałożył za nie karę ponad 25 milionów złotych?
    • Jakich standardów komunikacji oczekuje UOKiK, jak powinny być tworzone disclaimery?
Moduł III
LEAD GENERATION I AUTOMATYZACJA

Kontakt marketingowy po wejściu w życie nowego Prawa komunikacji elektronicznej oraz nadchodzące regulacje unijne w zakresie systemów AI

Moduł poprowadzi r. pr. Bartosz Pilc

  • Jakie zmiany w zakresie zgód marketingowych wprowadziło Prawo komunikacji elektronicznej? Za wysyłkę jakich maili bez zgody można potencjalnie otrzymać wielotysięczne kary?
  • W jaki sposób należy tworzyć zgody marketingowe, aby były ważne oraz jak zarządzać całym procesem zbierania i wykorzystywania zgód marketingowych? Dlaczego Urząd Ochrony Danych Osobowych ukarał jedną z firmą kwotą ponad 200 tys. zł za utrudnianie wycofania zgody?
  • Reklama personalizowana w social mediach – jakie nowe reguły gry wprowadza Akt o usługach cyfrowych:
    • Jakie reklamy są zabronione?
    • Jakie informacje o reklamach poszczególnych marek muszą ujawniać platformy społecznościowe?
    • Jakie kary będzie mógł nakładać UOKiK oraz Urząd Komunikacji Elektronicznej po nowelizacji ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną?
  • Jakie są etapy wchodzenia w życie przepisów unijnego Aktu ws. sztucznej inteligencji (AI Act)? Które systemy AI już zostały zakazane pod groźbą kar wyższych niż w RODO?
  • W jaki sposób będzie trzeba informować o wykorzystywaniu narzędzi AI oraz oznaczać treści wygenerowane przez narzędzia AI? Kto ma prawa do grafiki lub tekstu wygenerowanych przez AI?
  • Na które systemy AI w branży e-commerce i marketingu będzie trzeba szczególnie uważać?
PROWADZĄCY
Joanna Wojtysiak-Tierling
Joanna Wojtysiak-Tierling

Radca prawny

W pracy szczególnie stawia na relację z klientem. Zawsze stara się by proponowane przeze nią rozwiązania były nie tylko zgodne z prawem, ale również przyjazne dla biznesu. Nauczyła się tego współpracując zarówno z dużymi podmiotami, jak i małymi i średnimi przedsiębiorcami. Mimo, że na co dzień pracuje zza monitora, to uwielbia kontakt z ludźmi. Interesują ją ich doświadczenia i oczekiwania, dzięki czemu udaje się tworzyć jeszcze dogodniejsze i bardziej przystępne treści.

Maria Socha
Maria Socha

Radca prawny

Na co dzień wspiera prawnie branżę marketingową – agencje marketingowe, reklamowe, ale także każdego, kto potrzebuje zgodnie z prawem zareklamować swoją firmę i produkty. Analizuje, opiniuje, ocenia, szkoli, szuka rozwiązań, a nie problemów – słowem: pomaga prowadzić biznes i ‘dowozić’ projekty marketingowe.

Bartosz Pilc
Bartosz Pilc

Partner CORE Law, radca prawny

W codziennej pracy stawia na bliską relację z klientem, podejście human-to-human, otwartą dyskusję i dążenie do rozwiązań, które efektywnie wspierają biznes. Jest przekonany, że usługi prawne muszą dawać klientowi wartość dodaną oraz pozwolić wykonać krok do przodu w realizacji celów biznesowych. Od ponad 10 lat wspólnie z klientami zarządza ryzykiem wynikającym z wyzwań prawnych oraz zagrożeń dla bezpieczeństwa informacji. Są to m.in. akcje marketingowe, kampanie e-mail marketingowe, procesy marketing automation, wdrożenia RODO, negocjacje umów dotyczących ochrony danych, postępowania z incydentami oraz development aplikacji.

Koszt uczestnictwa

PRZEDSPRZEDAŻ!

Przy zgłoszeniu do 6 kwietnia 2025 r. - taniej o 200 zł netto!

Udział STANDARD

Online

28.05.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
Udział PREMIUM

Online

28.05.2025

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy