Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>
Zapraszamy do udziału w jedynym i unikatowym wydarzeniu, podczas którego uznany pedagog i socjoterapeuta z wieloletnim doświadczeniem współpracujący z The Mind Institute – Eryk Ołtarzewski – podzieli się z Państwem rzetelną wiedzą na temat wykorzystywania elementów treningu mindfulness w pracy z dziećmi i młodzieżą!
Eryk Ołtarzewski
Eryk Ołtarzewski

Pedagog, socjoterapeuta, trener grupowy.
Pracuje z młodzieżą od ponad 20 lat. Ukończył Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Grzegorzewskiej w Warszawie (2001), Uniwersytet Warszawski - Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego (2009), Kurs Trenerów NLP w Instytucie Neurolingwistyki (2011). Od 2013 r. kształci się w prowadzeniu treningu mindfulness w projekcie Mindfulness Association Polska. Na co dzień prowadzi zajęcia socjoterapeutyczne, tworzy programy zajęć komunikacji społecznej dla młodzieży oraz zajęć redukujących stres.

Na czym polega wyjątkowość Ogólnopolskiego Forum Mindfulness?

MISJA

Dynamicznie zmieniające się otoczenie, nadmierna presja, przesyt informacji, wiecznie spieszący się rodzice i opiekunowie sprawiają, że dzieci coraz częściej są przebodźcowane, nerwowe i rozkojarzone, a nadmierny pośpiech i stres to plaga XXI wieku. Pragniemy pokazać Państwu, że bycie uważnym wraz z dzieckiem to sposób życia, który warto wdrażać nie tylko w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą, ale też bycia z nimi w pełnym zaangażowaniu.

PRAKTYCZNE CASE STUDIES

Przedstawimy zestaw nowatorskich rozwiązań metodycznych do zastosowania w pracy pedagogiczno-terapeutycznej – omawiamy, w jaki sposób praktykować podejście mindfulness w kontekście zaburzeń lękowych, nadpobudliwości, zwiększonej agresji, poprawy koncentracji, pamięci, kreatywności. Wskażemy również, jak dostosować formę praktyk do wieku i możliwości rozwojowych dziecka oraz adolescenta.

PRZEŁOMOWY UNIKATOWY PROGRAM

Obecnie współczesne dzieci i młodzież, jak nigdy dotąd, muszą się mierzyć z wieloma wyzwaniami i trudnościami emocjonalnymi oraz społecznymi. Prelegent na podstawie własnych doświadczeń podpowie, w jaki sposób wspólnie z dziećmi oswajać emocje, modelować sposoby ich ekspresji oraz jak wprowadzać treningi uważności do pracy pedagogicznej i terapeutycznej, by:

  • łagodzić agresję, oswajać złość, lęk,
  • wspomagać koncentrację i zdolność skupienia uwagi celem łatwiejszej pracy w szkole,
  • kształcić odpowiedni poziom samokontroli u dzieci,
  • wspierać dzieci w poznawaniu samych siebie,
  • nauczyć dzieci radzenia sobie z własnymi emocjami i przeżyciami.
Po udziale w warsztatach otrzymasz:
  • przykładowy program treningu mindfulness dla dzieci,
  • propozycje zabaw i ćwiczeń w oparciu o praktyki uważności
Program warsztatów
Moduł I

Wprowadzenie do treningów uważności w pracy z dziećmi

  • Wprowadzenie do praktyki uważności dorosłych – jakie są główne założenia treningu?
  • Ćwiczenie praktyczne dla uczestników - jak własne doświadczenie może być podstawą do refleksji na temat ćwiczeń dla dzieci?
  • W jaki sposób postrzegać różne aspekty uważności w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą – czym różni się dziecięca uważność od uważności dorosłego?
  • Co mindfulness daje dzieciom i młodzieży i czy trening uważności może być atrakcyjną propozycją dla dziecka, które dostaje w ciągu każdej chwili swojego życia mnóstwo atrakcyjnych bodźców?
  • Jakie mogą być efekty treningu uważności dla dzieci?
  • Omówienie autorskiego programu uważności dla dzieci - przykłady ćwiczeń.
  • Z jakimi możliwości i ograniczeniami treningu uważności dla dzieci może stykać się nauczyciel/terapeuta? 
Moduł II

Praktyczne aspekty treningów uważności w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą

  • Zabawy i ćwiczenia kształcące umiejętność skupienia uwagi i zdolność samoobserwacji – ćwiczenia praktyczne dla uczestników.
  • W jaki sposób pobudzać refleksję na temat samego siebie czyli co wynika z ćwiczeń, jak rozmawiać o uważności?
  • W jaki sposób prowadzić lekcje uważności i jak wprowadzać treningi mindfulness w ramach zajęć szkolnych, jak motywować dzieci do udziału w zajęciach?
  • W jaki sposób skupienie uwagi i samoobserwacja wpływa na wyciszenie i łagodzi reakcję stresową?
Moduł III
CASE STUDY

Jakie efekty można uzyskać, pracując wraz z dziećmi i młodzieżą nad kształtowaniem uważności

Na przykładzie konkretnych studiów przypadków i prowadzonych treningów uważności opowiemy, jak zaplanować treningi, jakie ćwiczenia wykorzystywać w ramach zajęć oraz jakie efekty można dzięki temu osiągnąć, w przypadku występowania u dziecka/adolescenta:

  • stanów lękowych
  • wybuchów złości nieadekwatnych do sytuacji oraz agresji
  • problemów ze skupieniem uwagi i koncentracją
  • trudności w relacjach z rówieśnikami
  • niskiego poczucia własnej wartości i niepewności
Moduł IV

Uważność dzieci a uważność dorosłych w relacjach z dziećmi

  • Dlaczego same ćwiczenia uważności nie wystarczą, aby kształcić uważność dzieci?
  • Ćwiczenia interpersonalne w podejściu mindfulness – jak je stwarzać i umiejętnie wykorzystywać?
  • W jaki sposób praktyka uważności osoby dorosłej wpływa na uważność dziecka?
W trakcie warsztatów:
  • przeanalizujemy konkretne sytuacje problemowe związane z wychowaniem i pracą z dziećmi i podpowiemy, jak wykorzystać praktykę uważności do odnalezienia dobrych rozwiązań pedagogiczno-terapeutycznych
  • wskażemy najskuteczniejsze narzędzia do pracy z dziećmi i młodzieżą w zakresie włączania elementów treningu uważności w ramach zajęć szkolnych i terapii indywidualnych
  • zaproponujemy techniki rozwijania uważności, które można nauczyć dzieci
  • udzielimy wskazówek, za pomocą jakich metod i technik rozwijać odpowiedni sposób komunikacji z podopiecznymi
Koszt uczestnictwa
KOSZT UCZESTNICTWA

Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 699 zł netto.

 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy