Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

Czasopismo Polonistyka

 

OGÓLNOPOLSKIE WARSZTATY ONLINE DLA BIBLIOTEKARZY

Innowacyjne zajęcia biblioteczne uwzględniające wymagania młodszych i starszych czytelników

warsztaty online + konsultacje z ekspertem

Weź udział w warsztatach, jeśli chcesz:
  • poznać innowacyjne i sprawdzone pomysły na przeprowadzenie warsztatów czytelniczych dla różnych grup wiekowych,
  • dowiedzieć się, w jaki sposób wpleść w zajęcia biblioteczne elementy grywalizacji i rozbudzić w czytelnikach chęć do częstszego korzystania z oferty bibliotecznej,
  • w efektywny sposób korzystać z najnowszych technologii podczas pracy z wymagającym czytelnikiem,
  • przeprowadzić rozbudzające wyobraźnię gry miejskie lub wprowadzić comiesięczne challenge czytelnicze w przestrzeni Twojej biblioteki,
  • nawiązać długotrwałe relacje z czytelnikami, którzy do tej pory omijali bibliotekę szerokim łukiem.


5 godzin

intensywnych warsztatów, podczas których zostaniecie Państwo wyposażeni w gotowe pomysły i praktyczne umiejętności zastosowania nowoczesnych narzędzi do wykorzystania w codziennej pracy biblioteki.

 

2 bloki tematyczne

stworzone z myślą o bibliotekarzach, którzy spotykają w swojej pracy coraz bardziej wymagających czytelników albo chcą zachęcić do odwiedzin nowe grono czytelnicze.

 

100%

praktycznej wiedzy z gotowymi przykładami działań, które można przenieść na realia Twojej biblioteki już następnego dnia po warsztatach.

Podczas warsztatów na praktycznych przykładach pokażemy:
  • W jaki sposób znaleźć w obszarze działania biblioteki miejsce na: escape roomy, gry miejskie i kody QR? Jak przyciągnąć do biblioteki nowo grono czytelnicze?
  • W jaki sposób wykorzystać potencjał narzędzi online w pracy z nastolatkami, miellenialsami i boomersami?
  • Jak przeprowadzić warsztaty międzypokoleniowe dla grup czytelników w różnym wieku?
  • Jak wpleść elementy grywalizacji do codziennej pracy biblioteki zarówno miejskiej, jak i szkolnej?
Program warsztatów
Panel I

Elementy grywalizacji w przestrzeni biblioteki miejskiej i szkolnej. W jaki sposób elementy zaczerpnięte ze znanych gier przyciągną do półek nowych czytelników i rozbudzą w nich czytelnicze pasje?

  • Gra miejska, escape room i kody QR. Jak sprawić, aby czytelnicy odkryli na nowo książki z najrzadziej odwiedzanych działów?
  • Czytelniczy challenge i planszówki. Jak nawiązać długofalową relację z czytelnikiem, który do tej pory rzadko odwiedzał bibliotekę?
  • Spotkania międzypokoleniowe. Jak zbudować ciekawe warsztaty z wykorzystaniem gier dla mieszanych grup odbiorców na przykładzie działań kierowanych do seniorów i dzieci?
Panel II

Cyfrowe rozwiązania w codziennej pracy bibliotekarza. Jakie narzędzia okażą się być skuteczne w pracy z czytelnikami w różnym wieku?

  • Narzędziownik, poznaj pakiet bezpłatnych aplikacji, dzięki którym przeprowadzisz twórczy warsztat na przestrzeni biblioteki, skontaktujesz się z czytelnikiem, który przekroczył termin oddania książki i stworzysz infografikę do opublikowania w mediach społecznościowych.
  • E-booki, tablety i smartfony. W jaki sposób wykorzystać tkwiący w nich potencjał i stworzyć intrygującą propozycję czytelniczą? Z przykładami działań, które można podjąć w grupie nastolatków, millenialsów i boomersów.
Prowadząca:
Paulina Milewska
Paulina Milewska

Specjalistka ds. promocji, animatorka czytelnictwa, bibliotekarka, miejska rowerzystka. Autorka licznych artykułów (ponad 50 tekstów fachowych i naukowych), prelegentka na ponad 30 konferencjach ogólnopolskich, trenerka prowadząca warsztaty dla pracowników bibliotek różnego typu. Obecnie pracuje w Centrum Informacyjno-Bibliotecznym UM w Łodzi jako spec. ds. marketingu oraz w organizacji pozarządowej - członkini zarządu Fundacji Fenomen, koordynatorka projektów z zakresu kultury. Pomysłodawczyni i realizatorka kampanii Odjazdowy Bibliotekarz (od 2010 r.), Bicycool Library (od 2012 r.), Fenomenalna Biblioteka (od 2016 r.). Wolontariuszka Łódzkiego Portu Gier, testerka planszówek na stałe związana z rodzinnym wydawnictwem gier Quantum Games. 

Koszt uczestnictwa
KOSZT UCZESTNICTWA

Koszt uczestnictwa w szkoleniu online wynosi 499 zł netto i obejmuje:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 30 dni po zakończeniu,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy