Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

           

 

Dziecko w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z zaburzeniami zachowania i koncentracji

Efektywne metody pracy z wykorzystaniem terapii si, integracji bilateralnej oraz teorii poliwagalnej

Warsztaty online poprowadzi Krystyna Jacków-Sowa – certyfikowana terapeutka integracji sensorycznej, fizjoterapeutka, pedagog

Specjalistyczne warsztaty dla nauczycieli przedszkolnych, które mają za zadanie pomóc rodzicom, pedagogom i psychologom  zdobyć nowe umiejętności z zakresu efektywnych technik wspierających dzieci, które wykazują zaburzenia zachowania i problemy z koncentracją uwagi, są przestymulowane i mają niską odporność na dystraktory. 

W trakcie spotkania pokażemy, jak dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod i wdrożeniu ich do codziennej praktyki, możesz pomóc dziecku w bezpieczny sposób zredukować nadmiar bodźców.

Podczas warsztatów online dowiesz się:
  • Jak skutecznie diagnozować przebodźcowanie i przeciążenie poznawcze u dzieci w wieku 3-10 lat?
  • Jakie narzędzia i dobre praktyki bazujące na terapii SI, BI i teorii poliwagalnej,  efektywnie poprawią samoregulację emocji przestymulowanego dziecka i poprawią jego kompetencje edukacyjne?
  • Jak wspierać dzieci z zaburzeniami uwagi i koncentracji  i dostarczać im mechanizmy obronne przeciwko przeciążeniu poznawczemu  oraz  nauczyć je  radzenia sobie z licznymi czynnikami rozpraszającymi, które wytwarza współczesny świat?
  • Jakie techniki stosować na co dzień w grupie przedszkolnej, aby uspokoić układ nerwowy dzieci? Co zrobić, gdy nie panujemy nad zachowaniem dziecka? Jak je uspokoić?  
  • Jak rozwijać funkcje wykonawcze  uczniów? W jaki sposób aktywność polisensoryczna wspiera rozwój gotowości szkolnej dziecka?
  • Jak doskonalić kondycję psychofizyczną dzieci oraz stworzyć optymalne warunki do rozwoju i polepszenia pamięci, uwagi i percepcji dziecka?
  • Przy użyciu jakich metod pracować z dzieckiem, aby wspierać jego rozwój poznawczy i psychofizyczny?
  • Jak ruch i zabawa wpływają na umiejętność skupienia i nauki u dzieci? Jakie zabawy i ćwiczenia wybierać, aby poprawić refleks i spostrzegawczość dziecka? W co bawić się z dzieckiem  nadaktywnym i impulsywnym?
  • Jak dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod i wdrożeniu ich do codziennej praktyki możesz pomóc dziecku krok po kroku osiągnąć samoregulację w zachowaniu?

 

Dodatek specjalny dla uczestników dostępny tylko w wersji superpremium

TOOLBOX „Zestaw pomocy do pracy z dziećmi w wieku 6-9 lat”

Unikalne korzyści wynikające z udziału w naszym szkoleniu:
  • Szkolenie online na żywo. 5 godzin szkolenia, podczas których poznasz nowe i sprawdzone metody pracy z dzieckiem przedszkolnym i wczesnoszkolnym z problemami koncentracji uwagi!
  • Techniki wspomagające rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej, współdziałania zmysłów, kontroli emocjonalnej, rozwoju motoryki i planowania ruchu.
  • Przykłady ćwiczeń, scenariusze lekcji i zabaw, które wspierają kontrolę własnego ciała i pomagają w panowaniu nad zachowaniem i umiejętnością koncentracji uwagi u dzieci.
  • Imienny certyfikat poświadczający uczestnictwo w szkoleniu. Certyfikat ukończenia szkolenia potwierdzający Twoje nowe kompetencje i umiejętności.
  • Konsultacje z prowadzącym podczas szkolenia. Możesz zadać prelegentowi pytania dotyczące treści szkolenia.
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM
Moduł 1

Przyczyny zaburzeń uwagi u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym - od czego zależy koncentracja, uważność i samoregulacja emocji i zachowania

Czynniki rozwojowe - rozwój motoryczny, sensoryczny i emocjonalny dzieci w wieku 3-10 lat

  • Praca układu nerwowego a gotowość do słuchania, patrzenia, współpracy, czyli zaangażowania społecznego (elementy Teorii Poliwaganej).
  • Wpływ aktywności  fizycznej na dworze na zdrowie, zachowanie i koncentrację dzieci. Dlaczego tak ważne jest tworzenie bezpiecznej przestrzeni do rozładowania emocji dziecka?
  • Zabawa jako praca dla mózgu – jakie zabawy i zabawki wpływają wyciszająco oraz regulująco na dzieci?
  • Wpływ odżywiania i wody na pracę mózgu, czyli dlaczego tak ważne jest to, co jedzą dzieci? W jaki sposób woda wpływa na efektywność mózgu i dlaczego nazywana jest niezbędnym składnikiem odżywczym?
  • Dominacja ręki, nogi, ucha i ich wpływ na uczenie się dziecka.

Czynniki środowiskowe – jak modyfikacja środowiska może wpłynąć na zachowanie dziecka

  • Poczucie bezpieczeństwa jest terapią, czyli psychiczny komfort dziecka jako punkt wyjścia do rozwijania umiejętności koncentracji uwagi.
  • Wpływ rówieśników i zaangażowanie społeczne dziecka a jego umiejętność skupienia i kontrola emocji.
  • Wpływ dobrostanu nauczyciela i rodzica na dzieci – dlaczego tak ważne jest, aby ćwiczyć własną samoregulację? Jak nasz nastrój, nasze problemy i emocje wpływają na dziecko?
  • Problemy z identyfikacją negatywnych dystraktorów w przedszkolu i szkole, które utrudniają pracę w grupie – jak dostosować środowisko przedszkolne do potrzeb dziecka, usunąć zbędne rozpraszacze? Jakie warunki są pomocne w kształtowaniu umiejętności skupienia uwagi?
Moduł 2

Skuteczna diagnoza przebodźcowania i przeciążenie poznawczego u dzieci – labilność emocjonalna i zaburzenia uwagi

  • Symptomy zespołu zaburzeń uwagi - co wpływa na koncentrację, uważność i kontrolę zachowania? W jakich sytuacjach możemy mówić o zaburzeniach koncentracji uwagi, a kiedy mamy do czynienia z naturalnym rozwojem dziecka lub jego cechami indywidualnymi? – diagnoza w oparciu o studium przypadku.
  • Strefy regulacji emocji (Emocjonalna Góra), czyli narzędzie do skutecznego diagnozowania potrzeb przedszkolaka, przykłady konkretnych zachowań sygnalizujących przebodźcowanie dziecka.
  • Nieśmiałości, wycofanie, złość, zachowania agresywne wobec rówieśników lub opiekunów – jak mogą się objawiać problemy z labilnością emocjonalną i koncentracją dzieci? Co trzeba wiedzieć, aby podjąć działania profilaktyczne?
  • Jak nauczyć dzieci rozpoznawać i nazywać czynniki rozpraszające? Zasady postępowania z uczniem z deficytem koncentracji uwagi.
Moduł 3

Narzędzia i metody doskonalące rozwój motoryczny, społeczno-emocjonalny oraz wspierające uwagę i koncentrację u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

  • Znaczenie równowagi dla rozwoju mózgu – jak ją ćwiczyć?  Jak zwiększyć efektywność uczenia się dziecka z deficytem uwagi?
  • Metody stymulujące i terapeutyczne skuteczne w pracy z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową, dzięki którym dziecko będzie mogło odreagować napięcie psychoruchowe oraz zdobędzie wiedzę o sposobie radzenia sobie z niepokojem fizycznym i emocjonalnym.
  • Uważność, oddech, ruch, techniki manualne jako techniki do codziennego stosowania w grupie przedszkolnej i szkolnej, które uspokoją układ nerwowy dzieci i pomogą rozwiązać krytyczną sytuację.
  • Gimnastyka neuronalna - które aktywności wspierają konkretne obszary mózgu - przykłady ćwiczeń wspierających działania profilaktyczne, elementy treningu uważności.
  • Praktyki do pracy indywidualnej z przestymulowanym dzieckiem na przykładzie konkretnych przypadków.
  • Elementy gimnastyki bilateralnej – dlaczego poprawa koordynacji ciała poprawi refleks i spostrzegawczość Twoich uczniów? Wykaz ćwiczeń wspierających rozwój integracji bilateralnej.
  • Jak w pełni wykorzystywać możliwości zmysłów podczas wykonywania codziennych zadań? Ciekawe rozwiązania zaczerpnięte z Terapii SI.
  • Dotyk „karmi” mózg – przykłady zabaw sensorycznych. Uczenie przez doświadczenie z wykorzystaniem przedmiotów znalezionych w przedszkolu, parku i innych miejscach z najbliższego otoczenia.
Moduł 4

Studium przypadku – sytuacje z praktyki, w których dziecko wykazuje objawy nadpobudliwości psychoruchowej i przestymulowania

  • Trudności z koncentracją, roztargnienie, niska odporność na dystraktory, problemy z wykonywaniem określonej czynności, kłopoty z uważnym słuchaniem i pamięcią – przy użyciu jakich metod pracować z dzieckiem, aby wspierać jego rozwój poznawczy i psychofizyczny? Co zrobić, gdy przedszkolaki i uczniowie edukacji wczesnoszkolnej szybko tracą uwagę podczas wykonywania zadania?  – analiza konkretnych metod w oparciu o studium przypadku.
  • Problemy z podejmowaniem decyzji, zagubienie, zamknięcie w sobie, czyli jak reagować na trudne zachowania dziecka? Jak krok po kroku wesprzeć dziecko w organizacji miejsca pracy i zmobilizować do działania? Case study.
  • Dyscyplina w grupie przedszkolnej i klasie. Jak nie pozwolić, aby zachowanie ucznia z zaburzeniami zachowania dezorganizowało pracę całej klasy? Jak zapanować nad uczniem nadaktywnym, który rozprasza resztę grupy? Case study, rady terapeuty.

Dodatek specjalny dla uczestników dostępny tylko w wersji superpremium

TOOLBOX „Zestaw pomocy do pracy z dziećmi w wieku 6-9 lat”

TOOLBOX „Zestaw pomocy do pracy z dziećmi w wieku 6-9 lat” zawiera:
  1. materiały z przykładowymi ćwiczeniami i zabawami dla dzieci wysoko wrażliwych – metody pracy, scenariusze z kartami pracy
  2. scenariusze zajęć podzielone tematycznie:
    • Edukacja polonistyczna: rozbudowany scenariusz o tematyce letniej z atrakcyjnymi kartami pracy, których celem jest wzbogacanie słownictwa i utrwalenie poznanych zasad gramatycznych i ortograficznych.
    • Edukacja matematyczna: scenariusz z pakietem atrakcyjnych kart pracy rozwijających umiejętność liczenia w pamięci oraz przydatnego na co dzień dodawania i odejmowania pisemnego.
    • Edukacja przyrodnicza: scenariusze zajęć z ciekawymi quizami dopełnione inspirującymi eksperymentami, które pomagają naukowo uzasadnić otaczające nas zjawiska przyrodnicze.
Warsztaty poprowadzi
Krystyna Jacków–Sowa
Krystyna Jacków–Sowa

Terapeuta Integracji Sensorycznej i Bilateralnej, fizjoterapeuta, pedagog, wykładowca akademicki, Ekspert Promocji Zdrowia i Edukacji Zdrowotnej, Dyrektor Ośrodka Terapii i Wspierania Rozwoju Balans w Poznaniu.

Koszt uczestnictwa

PRZEDSPRZEDAŻ!

Przy zgłoszeniu do 05 maja 2024 r. - taniej o 200 zł netto!

Udział STANDARD

Online

27.06.2024

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
Udział PREMIUM

Online

27.06.2024

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
Udział SUPERPREMIUM

Online

27.06.2024

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • TOOLBOX „Zestaw pomocy do pracy z dziećmi w wieku 6-9 lat”
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy