Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Organizator:

                        

 

Szkolenie online na żywo

Neurobiologiczne podstawy trudności w uczeniu się i zachowaniu - skuteczne strategie wsparcia dzieci w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Szkolenie dla nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej, którzy chcą lepiej rozumieć dzieci z trudnościami w nauce i zachowaniu oraz zdobyć skuteczne narzędzia do pracy!

Szkolenie poprowadzą Krystyna Jacków-Sowa i Zenobia Bogdanowska

Jeżeli chcesz:
  • Zyskać konkretne narzędzia do pracy i poznać nowoczesne metody pracy – otrzymasz sprawdzone strategie, które od razu wdrożysz w swojej klasie. Nauczysz się skutecznie wspierać dzieci z trudnościami w nauce i zachowaniu, co przyniesie widoczne efekty w Twojej pracy na co dzień.
  • Zrozumieć mechanizmy, które stoją za „trudnym” zachowaniem dzieci – dowiesz się, jak działają mechanizmy neurobiologiczne i sensoryczne, które wpływają na koncentrację, emocje i zachowanie dzieci, dzięki czemu będziesz w stanie lepiej reagować i dostosować metody pracy do ich potrzeb.
  • Skorzystać z wiedzy najlepszych ekspertów – udział w szkoleniu daje Ci możliwość zadawania pytań i uzyskania indywidualnych porad od doświadczonych specjalistek. To szansa na bezpośrednią interakcję z ekspertami, którzy pomogą Ci dostosować metody do Twoich uczniów.
  • Stworzyć bardziej efektywne i bezpieczne środowisko edukacyjne – nauczysz się, jak stworzyć klasę, która sprzyja samoregulacji emocjonalnej i koncentracji dzieci, co pozwoli im lepiej się rozwijać i osiągać sukcesy edukacyjne,

To weź udział w certyfikowanym szkoleniu dla nauczycieli dla nauczycieli i naucz się patrzeć na trudne zachowania dzieci przez pryzmat potrzeb i emocji, wykorzystując skuteczne narzędzia wsparcia.


UWAGA – SZKOLENIE NA ŻYWO!

To nie nagranie – to interaktywne spotkanie na żywo z ekspertkami!
Uczestnicy mają możliwość zadawania pytań i uzyskania indywidualnych odpowiedzi w czasie rzeczywistym.

Dzięki formule LIVE:

  • w pełni wykorzystasz czas szkolenia,
  • zdobędziesz aktualną wiedzę podaną w przystępny sposób,
  • rozwiniesz praktyczne umiejętności,
  • zyskasz konkretne wskazówki dopasowane do Twojej codziennej pracy.
     

Dołącz i skorzystaj z wyjątkowej okazji do rozmowy z doświadczonymi specjalistkami!

Podczas szkolenia nasze ekspertki wyjaśnią:
  • Jak rozpoznać zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD) i skutecznie wspierać dzieci w klasie,
  • Jakie techniki i ćwiczenia poprawiają uwagę i koncentrację u uczniów,
  • Jak wykorzystać integrację sensoryczną, integrację bilateralną i teorię poliwagalną w pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania,
  • Jak stworzyć bezpieczne środowisko edukacyjne, które pomaga dzieciom regulować emocje i efektywnie się uczyć,
  • Jak wprowadzić proste, ale skuteczne strategie, które od razu poprawią jakość Twojej pracy.
PROGRAM SZKOLENIA
CZĘŚĆ 1
Czas trwania: ok. 2,5 godziny

ZABURZENIA PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO (APD) – JAK WSPIERAĆ DZIECI W SZKOLE?

Prowadzący: Zenobia Bogdanowska

MODUŁ 1
Zaburzenia przetwarzania słuchowego – diagnoza i wpływ na funkcjonowanie dziecka

  • Poznaj, czym jest APD i odkryj różnicę między słuchem fizjologicznym a słuchem centralnym.
  • Naucz się rozpoznawać pierwsze sygnały zaburzeń przetwarzania słuchowego u dzieci w klasie – zobacz, na co zwrócić uwagę każdego dnia!
  • Dowiedz się, jak APD wpływa na naukę czytania, pisania i zdolność koncentracji – zrozum mechanizmy, które utrudniają Twoim uczniom edukację.
  • Poznaj kluczowe różnice między APD, dysleksją a ADHD — dowiedz się, na co zwracać uwagę, aby nie pomylić objawów i móc świadomie reagować.
  • Zdobądź praktyczną wiedzę o metodach diagnozy i dowiedz się, kiedy i jak kierować dziecko do specjalisty.

MODUŁ 2
Strategie wspierania dzieci z APD w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

  • Naucz się, jak mówić do dziecka z APD, by słuchało i rozumiało – odkryj konkretne techniki komunikacji dla nauczycieli.
  • Poznaj sposoby na wyciszenie hałasu w klasie i stwórz przyjazne środowisko słuchowe, sprzyjające nauce.
  • Dowiedz się, jak wprowadzać proste ćwiczenia wspierające percepcję słuchową – łatwe do wdrożenia, a skuteczne każdego dnia!
  • Odkryj, jak wykorzystywać muzykę i rytm jako narzędzia terapeutyczne wspierające rozwój słuchu i koncentracji.
  • Poznaj gotowe przykłady modyfikacji metod nauczania, które ułatwią dzieciom z APD codzienne funkcjonowanie i osiąganie sukcesów edukacyjnych.

MODUŁ 3
Sesja Q&A

Masz w klasie ucznia, który „nie słyszy”, choć badania słuchu są prawidłowe? Dziecko łatwo się rozprasza, ma trudności z czytaniem i pisaniem? To może być APD – zaburzenie przetwarzania słuchowego.

Dołącz do szkolenia i naucz się, jak rozpoznać te trudności, jak mówić, żeby dziecko Cię słuchało i jak modyfikować metody pracy, by każdy uczeń mógł się rozwijać!

CZĘŚĆ 2
Czas trwania: 2,5 godziny

DZIECKO Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I KONCENTRACJI – SKUTECZNE METODY PRACY W KLASIE

Prowadzący: Krystyna Jacków–Sowa

MODUŁ 4
Neurobiologia trudności w zachowaniu i koncentracji – skąd biorą się problemy?

  • Poznaj, jak działa mózg dziecka z trudnościami w regulacji emocji i koncentracji – zrozum, co kryje się za „trudnym” zachowaniem.
  • Naucz się rozpoznawać wpływ zaburzeń integracji sensorycznej (SI) na funkcjonowanie dziecka – dowiedz się, co każdy nauczyciel powinien wiedzieć!
  • Odkryj, dlaczego koordynacja ruchowa i integracja bilateralna mają kluczowe znaczenie dla uwagi i efektywnej nauki.
  • Poznaj teorię poliwagalną i naucz się rozpoznawać, jak stres i napięcie wpływają na zachowanie dziecka w klasie.
  • Dowiedz się, dlaczego jedne dzieci są nadmiernie pobudzone, a inne wycofane – naucz się identyfikować różne typy reakcji stresowych i odpowiednio na nie reagować.

MODUŁ 5
Praktyczne metody pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i koncentracji

  • Naucz się skutecznych technik wyciszania i pomagania dzieciom w koncentracji – poznaj sprawdzone metody regulacji emocji, które możesz zastosować od razu!
  • Odkryj, jak wykorzystać ćwiczenia integracji sensorycznej i bilateralnej w codziennej pracy z dziećmi – nawet podczas lekcji!
  • Dowiedz się, jak stworzyć „bezpieczną klasę” – przestrzeń, która wspiera samoregulację, skupienie i poczucie bezpieczeństwa każdego dziecka.
  • Naucz się, jak pracować z dzieckiem impulsywnym i nadruchliwym – poznaj konkretne strategie pedagogiczne, które realnie działają.
  • Odkryj moc mikroprzerw sensorycznych i naucz się, jak wprowadzać je w klasie, aby poprawić koncentrację i jakość pracy wszystkich uczniów.

MODUŁ 6
Sesja Q&A

Masz w klasie uczniów, którzy są impulsywni, nadruchliwi albo nadmiernie wycofani? Trudno im się skupić, reagują emocjonalnie, a Ty nie wiesz, jak do nich dotrzeć? To szkolenie jest dla Ciebie! Zapisz się już dziś i wyróżnij się jako nauczyciel, który rozumie potrzeby swoich uczniów i potrafi je wspierać w mądry, skuteczny sposób!

Dlaczego warto wziąć udział w wydarzeniu?

Czas trwania: 2 × 2,5 godziny

Szkolenie podzielone na dwie intensywne części – każda zawiera wiedzę teoretyczną, konkretne przykłady z praktyki i gotowe do wdrożenia rozwiązania.

Ucz się od praktyków

Szkolenie poprowadzą Zenobia Bogdanowska i Krystyna Jacków-Sowa – ekspertki z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Dla nauczycieli przedszkoli i klas I–III

Niezależnie od tego, czy uczysz w przedszkolu, czy w szkole – to szkolenie pomoże Ci dostrzegać to, co często pozostaje ukryte i działać skutecznie.

Zdobądź konkretne narzędzia

Pokażemy Ci, jak mówić, żeby dziecko Cię słyszało i rozumiało. Nauczysz się, jak organizować przestrzeń, prowadzić lekcje i wspierać dzieci z zaburzeniami zachowania w sposób, który działa.

O prowadzących
Krystyna Jacków–Sowa
Krystyna Jacków–Sowa

Terapeuta Integracji Sensorycznej i Bilateralnej, fizjoterapeuta, pedagog, wykładowca akademicki, Ekspert Promocji Zdrowia i Edukacji Zdrowotnej, Dyrektor Ośrodka Terapii i Wspierania Rozwoju Balans w Poznaniu.

Zenobia Bogdanowska
Zenobia Bogdanowska

logopeda, edukator (specjalizacja w zakresie neurologopedii, surdologopedii, logorytmiki, emisji głosu, terapii pedagogicznej), terapeuta JIAS, Neuroflow ATS. Jest autorką i współautorką programów wspomagania rozwoju słuchu i mowy dzieci oraz wsparcia ich rodziców, artykułów o tematyce psychoedukacyjnej, innowacji pedagogicznych. Konsultantka multimedialnych programów edukacyjnych. Współtworzy materiał językowy Aktywnego Treningu Słuchowego Neuroflow.

Dodatek specjalny dla uczestników dostępny tylko w wersji superpremium

Pakiet 3 ebooków: Emocje, relacje, rozwój – praktyczne materiały do pracy z dziećmi

  • Emocje dziecka Scenariusze zajęć z gotowymi kartami pracy
  • Pozytywne emocje a altruizm. Jak kształtować dobre nawyki u dzieci?
  • Stymulowanie rozwoju i wspieranie Integracji Sensorycznej u dzieci do 3. roku życia

Zyskujesz gotowe, praktyczne materiały do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – scenariusze zajęć, karty pracy i wskazówki oparte na aktualnej wiedzy psychologicznej. Pakiet wspiera rozwój emocjonalny, społeczny i sensoryczny, oszczędzając Twój czas i ułatwiając codzienną pracę.

Koszt uczestnictwa
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
WERSJA SUPERPREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • pakiet 3 ebooków: Emocje, relacje, rozwój – praktyczne materiały do pracy z dziećmi.
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy