Uwaga! Sprzedaż szkolenia została zakończona.

Organizatorzy:

Monitor Dyrektora Szkoły      POLONISTYKA       Życie Szkoły

 

szkolenie online LIVE

Uczeń cudzoziemiec i uczeń z doświadczeniem migracyjnym w szkole. Jak prawidłowo organizować wielokulturowe kształcenie w polskich realiach szkolnych?

Certyfikowane szkolenie dla dyrektorów szkół i kadry pedagogicznej

Jeśli chcesz:
  • zaoszczędzić czas na błądzenie w przepisach i zyskać aktualną wiedzę dotyczącą organizacji kształcenia uczniów cudzoziemskich i uczniów z doświadczeniem migracyjnym w szkole,
  • sprawnie i zgodnie z uregulowaniami prawnymi przeprowadzić proces przyjmowania uczniów cudzoziemskich i uczniów z doświadczeniem migracyjnym do swojej placówki,
  • zwiększyć efektywność nauki uczniów cudzoziemskich i uczniów z doświadczeniem migracyjnym w szkole dzięki sprawdzonym technikom pracy,
  • umiejętniej rozwijać kompetencje polonistyczne uczniów cudzoziemskich i uczniów z doświadczeniem migracyjnym, tak aby mogli się sprawniej komunikować i odnaleźć w realiach polskiej szkoły,
  • stworzyć w szkole atmosferę zaufania i współpracy uczniów polskich z uczniami cudzoziemskimi i uczniami z doświadczeniem migracyjnym,
  • kształcić u wszystkich uczniów poszanowanie odmienności i różnic etnicznych oraz tolerancję w stosunku do osób wychowanych w innej kulturze,

 

– weź udział w certyfikowanym szkoleniu dla dyrektorów szkół, które rozwieje Twoje wątpliwości dotyczące aspektów prawnych i organizacyjnych z zakresu kształcenia uczniów cudzoziemskich oraz pomoże Ci efektywniej planować i realizować program kształcenia ogólnego tychże.

Dzięki szkoleniu, podzielonemu na dwa bloki tematyczne, efektywnie wykorzystasz czas na bezpośrednie spotkanie z ekspertami i zyskasz praktyczną wiedzę, która umożliwi Ci sprawniejsze radzenie sobie z organizacją kształcenia uczniów cudzoziemskich w swojej szkole.

Podczas szkolenia nasi eksperci wyjaśnią:
  • jakie regulacje prawne dotyczące edukacji uczniów cudzoziemskich i uczniów z doświadczeniem migracyjnym należy wdrożyć, aby prawidłowo i sprawnie przeprowadzić rekrutację oraz zorganizować kształcenie w polskich realiach szkolnych;
  • jak dostosować program kształcenia ogólnego w placówce z uwzględnieniem potrzeb i wymagań edukacyjnych uczniów;
  • jak wspierać proces adaptacji uczniów do polskiego otoczenia kulturowego i jednocześnie umożliwić im pełne uczestniczenie w życiu szkoły;
  • w jaki sposób budować relacje z uczniami, aby kształcić w nich poczucie zrozumienia różnic etnicznych i kulturowych oraz postawę tolerancji.
Szczegółowy program
Panel 1

Organizacja kształcenia uczniów cudzoziemskich i uczniów z doświadczeniem migracyjnym w polskich realiach szkolnych – zadania dyrektora

  • Jakie zadania spoczywają na dyrektorze i organie prowadzącym w związku z przygotowaniem placówki na przyjęcie ucznia cudzoziemca – praktyczna checklista koniecznych obowiązków i czynności dodatkowych
  • Jakie uregulowania prawne dotyczące edukacji uczniów cudzoziemskich i uczniów polskich powracających z zagranicy, pobierających naukę w innych systemach oświaty – aktualne zestawienie obowiązujących podstaw prawnych
  • Jak – krok po kroku – organizować edukację dla uczniów cudzoziemskich i uczniów z doświadczeniem migracyjnym – podział obowiązków, wymagane terminy i niezbędna dokumentacja:
    • przyjęcie ucznia przybywającego z zagranicy – od analizy dokumentacji szkolnej, przez nostryfikację, aż po podjęcie decyzji dotyczącej przyjęcia ucznia do danej klasy
    • organizacja zajęć wyrównawczych i dodatkowych – jakie zadania należy przydzielić poszczególnym nauczycielom i innym pracownikom?
    • jak dostosowywać warunki przeprowadzania egzaminów do konkretnego przypadku ucznia – co musi wiedzieć dyrektor, aby uniknąć uchybień?
    • na jakich zasadach zatrudnia się pomoc nauczyciela lub asystenta kulturowego i jakie zadania spoczywają na osobach obejmujących te stanowiska?
  • Jakie czynniki wpływają na edukacyjną sytuację uczniów cudzoziemskich i uczniów z doświadczeniem migracyjnym oraz jakie mają znaczenie w procesie organizacji kształcenia – opisy konkretnych przypadków z praktyki konsultanta
  • Jak organizować proces udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom cudzoziemskim i uczniom z doświadczeniem migracyjnym i jak monitorować jego efektywność – jakie działania musi podjąć dyrektor, a jakie może scedować na podległych pracowników?
  • Kłopotliwe sytuacje we współpracy z rodzicami uczniów cudzoziemskich – jak przezwyciężyć trudności komunikacyjne i kulturowe na linii dyrektor–nauczyciel–rodzic?
Panel 2

Zarządzanie procesem adaptacji uczniów cudzoziemskich i uczniów z doświadczeniem migracyjnym do polskich realiów szkolnych

  • Jak właściwie zorganizować poszczególne działania edukacyjne, wychowawcze i opiekuńcze, aby ułatwić uczniowi kształcenie w polskim środowisku szkolnym – podział obowiązków nauczycieli, wychowawców, pedagogów i asystentów kulturowych w zgodzie z regulacjami prawnymi i diagnozowanymi problemami
  • Najczęstsze trudności w edukacji i integracji obcokrajowców w szkole i sposoby radzenia sobie z nimi – przykłady z praktyki i proponowane strategie rozwiązań
  • Język polski jako wyzwanie komunikacyjne – jak dyrektor i nauczyciel mogą pomóc uczniowi cudzoziemskiemu i uczniowi z doświadczeniem migracyjnym w pokonaniu trudności komunikacyjnych i językowych w procesie uczenia się?
  • Wielokulturowość w szkole – jak odpowiednio przeszkolić kadrę, aby zapobiec szczególnie trudnym sytuacjom, wykluczeniu, kategoryzacji, nieporozumieniom i nieefektywnej komunikacji?
  • Jakie problemy są charakterystyczne dla poszczególnych faz wchodzenia ucznia obcokrajowca i ucznia z doświadczeniem migracyjnym w grupę i jakie czynności wdrażać, aby im zapobiegać – potencjalne problemy związane z wielokulturowością, szok kulturowy i ponadkulturowa adaptacja.
  • Zarządzanie zachowaniami kulturowymi i rola różnic kulturowych (np. postrzegania świata, poczucia czasu, stylu bycia, różnic wynikających z religii) w procesie włączania obcokrajowców i uczniów z doświadczeniem migracyjnym do społeczności szkolnej.
  • Jak zamienić trudność w potencjał i wykorzystać go w budowaniu relacji całej społeczności szkolnej – lista potrzeb uczniów i skuteczne metody zaspokajania ich
Co nas wyróżnia
  • 4 godziny szkolenia „na żywo” – praktyczna formuła szkolenia pomoże zdobyć umiejętności z zakresu właściwej organizacji kształcenia uczniów cudzoziemskich oraz wspierania ich w codziennej nauce szkolnej.
  • Najlepsi eksperci – szkolenie poprowadzą: nauczycielka-konsultantka Krystyna Pac-Marcinkowska oraz pedagożka i polonistka dr Adriana Kloskowska.
  • Imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu poświadczający ukończenie szkolenia i potwierdzający uzyskanie wiedzy z zakresu organizacji kształcenia uczniów cudzoziemskich w polskich szkołach.
  • Konsultacje z prowadzącym podczas szkolenia – możliwość zadawania prelegentom pytań dotyczących treści szkolenia.
Warsztaty poprowadzą:
Krystyna Pac-Marcinkowska

Przez 23 lata nauczycielka języka polskiego, od 15 lat nauczycielka konsultantka zatrudniona w wałbrzyskiej filii DODN we Wrocławiu.Jej zainteresowania zawodowe skupiają się wokół wsparcia nauczycieli i dyrektorów szkół w takich obszarach, jak: awans zawodowy nauczycieli, wspieranie uzdolnień, innowacje pedagogiczne, diagnozowanie potrzeb i możliwości uczniów, ewaluacja w pracy nauczycieli, samorządność w szkole, wspieranie dzieci cudzoziemskich i z doświadczeniem migracyjnym.

dr Adriana Kloskowska

Doktor nauk humanistycznych, nauczycielka dyplomowana, polonistka, pedagog specjalny, specjalistka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, wykładowczyni akademicka, doradczyni zawodowa i coach kariery; pasjonatka ludzkiego mózgu. Jest autorką materiałów i programów szkoleniowych dla dyrektorów, nauczycieli, wychowawców i doradców zawodowych, projektów rozwojowych i licznych artykułów. Propaguje edukację opartą na wiedzy o naturalnych dźwigniach umysłu.

Uwaga!

W zależności od Twoich potrzeb i preferencji możesz wybrać jedną z poniższych wersji szkolenia:

  • wersja STANDARD – udział w szkoleniu na żywo
  • wersja PREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu
  • wersja SUPERPREMIUM – udział w szkoleniu na żywo + dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu + e-book stworzony z myślą o dyrektorach szkół, pedagogach i nauczycielach, w którym znajdą Państwo praktyczne materiały do wykorzystania podczas zajęć z uczniami oraz artykuły merytoryczne przygotowane przez specjalistów szkolnych.
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
WERSJA SUPERPREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • praktyczne materiały do wykorzystania podczas zajęć z uczniami oraz artykuły merytoryczne przygotowane przez specjalistów szkolnych.
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy