Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>

Specjalistyczne warsztaty dla nauczycieli nauczania początkowego, pedagogów i terapeutów, które sprawią, że zdobędziesz nowe umiejętności z zakresu efektywnych metod nauczania czytania i pisania dzieci z klas I-III.

W trakcie spotkania pokażemy, jak za pomocą nowych metod pracy, bazujących na sprawdzonych technikach i ćwiczeniach wspierać gotowość dziecka do nauki pisania i czytania oraz ułatwić mu proces nabywania tych sprawności.

Podczas warsztatów online:
  • zaopatrzysz się w innowacyjne narzędzia pomagające wypracować u dziecka gotowość do nauki czytania i pisania oraz otrzymasz pakiet efektywnych praktyk i gotowych ćwiczeń, dzięki którym dzieci chętniej podejmą pierwsze próby nauki,
  • zaplanujesz efektywną strategię procesu nauczania pisania i czytania Twoich uczniów i skutecznie zmotywujesz dzieci do systematycznego uczenia się,
  • dowiesz się, jak uczyć czytania poprzez zabawę i  ruchu, nie korzystając z tradycyjnych kart pracy – poznasz mnóstwo inspirujących zabaw i pomysłów do wykorzystania podczas zajęć oraz praktycznych ćwiczeń słuchowych rozwijających sprawności dziecka w zakresie umiejętności pisania i czytania,
  • dowiesz się, jak rozwijać u dzieci sprawność fonologiczną – funkcję niezbędną podczas nauki czytania,
  • dowiesz się, z czego wynikają problemy z dekodowaniem i rozumieniem czytanego tekstu i jak im zaradzić,
  • poznasz nowoczesne metody wspierające naukę czytania i pisania,
  • dowiesz się, jakie błędy popełniamy wprowadzając litery,
  • zaopatrzysz się w autorskie ćwiczenia i pomoce wspierające funkcje wzrokowe, dowiesz się jakie znaczenie mają ruchy oczu podczas czynności czytania,
  • otrzymasz gotowe metody pracy pozwalające skutecznie rozpoznać specyficzne trudności szkolne dziecka już na wczesnym etapie edukacyjnym i wdrożyć działania profilaktyczne.
Unikalne korzyści wynikające z udziału w naszym szkoleniu:
  • Szkolenie online na żywo – 5 godzin szkolenia, podczas których poznasz nowe i sprawdzone metody nauczania czytania i pisania dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
  • Techniki wspomagające trening funkcji leżących u podłoża czynności czytania i pisania.
  • Przykłady autorskich ćwiczeń i zabaw ruchowych wspierających kompetencje czytelnicze ucznia.
  • Imienny certyfikat poświadczający uczestnictwo w szkoleniu – certyfikat ukończenia szkolenia potwierdzający Twoje nowe kompetencje i umiejętności.
  • Konsultacje z prowadzącym podczas szkolenia – możesz zadać prelegentowi pytania dotyczące treści szkolenia.
  • Case study – najczęstsze błędy nauczyciela w procesie uczenia pisania i czytania, przykłady trudności uczniów i skuteczne rozwiązania.
Program szkolenia
MODUŁ I

Gotowość dziecka do nauki czytania i pisania – jak ją rozpoznać?

  • Od czego zależy sukces w nauce czytania u dzieci, jakie indywidualne zasoby są potrzebne dziecku do zdobycia niezbędnych kompetencji takich jak: znajomości liter, świadomości fonologicznej oraz percepcji wzrokowej.  
  • „Wiem jak”, „mam możliwość”, „chcę” jako wyznaczniki gotowości do nauki czytania. Trening funkcji leżących u podłoża czynności czytania i pisania, czyli skuteczne sposoby na rozwijanie gotowości psychomotorycznej, słownikowo-pojęciowej i emocjonalno-motywacyjnej dziecka. Techniki i ćwiczenia, dzięki którym nauczysz dzieci czytać i pisać z łatwością.
  • Percepcja słuchowa i jej rola w rozwijaniu umiejętności czytania i pisania - czym jest świadomość i sprawność fonologiczna i jak ją rozwijać? Jakie są etapy rozwoju syntezy fonemowej? Efektywne ćwiczenia i zabawy rozwijające percepcję słuchową.
  • Percepcja wzrokowa w kontekście nauki czytania – pomoce, karty pracy do ćwiczenia percepcji wzrokowej i pomysły na samodzielne opracowywanie zadań dla dzieci.
  • Pamięć słuchowa – jak ją kształtować? Skuteczne sposoby na rozwijanie umiejętności zapamiętywania tekstu ze słuchu. Jaki ma wpływ na rozumienie czytanego tekstu i dekodowanie?
  • Narzędzia wspomagające rozwój funkcji motorycznych - motoryka duża i jej wpływ na ruchy oczu, pozycję dziecka, koordynację wzrokowo-ruchową a motoryka mała m. in. prawidłowy chwyt przyborów do pisania. 
  •  CASE STUDY: Konsekwencje braku gotowości – co zrobić, kiedy dziecko nie osiągnęło gotowości do nauki czytania i pisania? Jak radzić sobie w grupie, w której dzieci mają zróżnicowane umiejętności i przygotowanie?
MODUŁ II

Etapy nauki pisania i czytania w praktyce

  • Od czego zacząć naukę pisania i czytania? Przykłady dobrych praktyk np. gimnastyka przed podjęciem ćwiczeń, zabawy paluszkowe itd.
  • Stadium wstępne, stadium kluczowe i stadium wprawy – od fazy przygotowawczej, przez „rozpoznawanie kodu” i techniczną biegłość aż po całkowitą automatyzację – jak wspierać  proces nabywania umiejętności pisania i czytania przez dzieci krok po kroku? Przykłady efektywnych ćwiczeń i zadań na każdy etap.
  • Najczęstsze przyczyny trudności w nauce czytania i pisania – trudności z koncentracją, długo utrzymująca się niewłaściwa strategia (technika) czytania – nazywana powszechnie głoskowaniem czy literowaniem itd.
  • Jakich błędów unikać, gdy dziecko uczy się pisania i czytania? Jak skutecznie wspierać rozwój językowy dziecka i wzmacniać kompetencje czytelnicze dzieci?
  • CASE STUDY: Wolne tempo czytania, brak rozumienia i niemożność zapamiętania treści czytanego tekstu… Jak motywować dziecko do nauki i pokonywania trudności w nauce? – skuteczne strategie motywacyjne.
  • CASE STUDY: Przejawy i przyczyny trudności w czytaniu u dzieci ryzyka dysleksji – na co zwrócić uwagę, jak rozpoznać trudności? Dlaczego trening funkcji wspomagających ma ogromne znaczenie dla zapobiegania trudnościom w nauce czytania?
MODUŁ III

Innowacyjne metody i narzędzia wspierające naukę czytania i pisania

  • Metoda sylabowa – dlaczego warto ją stosować w nauce czytania?
  • Jak wprowadzać samogłoski – jakie błędy popełniamy i tym samym utrudniamy dzieciom czytanie? Jak ułatwić dzieciom różnicowanie liter o podobnych kształtach – praktyczne pomysły.
  • Nowoczesne sposoby na doskonalący trening pisania i czytania – sprawdzone ćwiczenia i zabawy sylabowe, dzięki którym nauczysz dzieci czytania w ruchu i bez kart pracy. 
  • Nowoczesne technologie oraz pomoce wspierające naukę czytania i pisania.
  • Proponowana literatura, pomoce dydaktyczne do pracy.
  • Sprawdzone metody wprowadzania sylab m.in. metoda ślizgania Rocławskiego w praktyce, windy sylabowe, gupowanie sylab w tekście. Kiedy i w jaki sposób wprowadzać pierwsze wyrazy? – działania nauczyciela krok po kroku.
Warsztaty poprowadzi
Katarzyna Matyasik
Katarzyna Matyasik

Nauczyciel dyplomowany, neurologopeda, specjalista wczesnej logopedii klinicznej, pedagog specjalny, terapeuta sensomotoryki, trenerka metody Warnkego. Przez wiele lat pracowała w szkole integracyjnej jako logopeda i pedagog, w szkole specjalnej, ośrodkach rehabilitacyjnych, jako terapeuta w przedszkolu w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Pracuje w zawodzie już 18 lat. Od 6 lat prowadzi własne centrum terapii LOGO-SPEKTRUM.

Wybierz swoją wersję szkolenia!

Sam decydujesz, w jaki sposób chcesz uczestniczyć w szkoleniu, wybierając wersję, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom:

Koszt uczestnictwa
WERSJA STANDARD

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
WERSJA PREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu.
WERSJA SUPERPREMIUM

Ta wersja zawiera:

  • gwarancję uczestnictwa w praktycznym szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego i cenionego specjalistę,
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu,
  • dostęp do nagrania szkolenia przez 14 dni po zakończeniu,
  • dostęp lifetime do kursu "Zestawy ćwiczeń dla uczniów - usprawniające koncentrację, kondycję kręgosłupa i relaksacyjne".
Wybierz swoją wersję
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy