Zdrowie psychiczne uczniów jest obecnie poważnie zagrożone, a czynniki ryzyka występują zarówno w szkole, jak i środowisku rodzinnym. Dzieci mierzą się z depresją, odrzuceniem, przemocą, doświadczają trudności emocjonalnych i poznawczych, a to ma wpływ na ich zachowanie i relacje z otoczeniem. Nie zawsze sami uczniowie czy ich rodzice zgłaszają konieczność uzyskania pomocy. Wówczas to do nauczycieli i szkolnych specjalistów należy właściwe rozpoznanie trudnej psychologicznie sytuacji ucznia i ustalenie odpowiedniej ścieżki pomocy. W tym celu potrzebne są:
W związku z tym, specjalnie dla wszystkich nauczycieli wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych, przygotowaliśmy 4-godzinne intensywne szkolenie, podczas którego przedstawimy: sposoby właściwego diagnozowania sytuacji dzieci doświadczających depresji, przemocy lub odrzucenia, sprawdzone działania pomocowe w szkole i ścieżki współpracy z rodzicami. Każde zagadnienie omawiane będzie w oparciu o autentyczne przykłady z praktyki prelegenta oraz ze wskazaniem najczęściej popełnianych błędów i sposobów na ich uniknięcie.
Szkolenie, podzielone na 3 bloki tematyczne, umożliwi maksymalne wykorzystanie czasu spotkania z prelegentem na kształtowanie praktycznych umiejętności i bezpośrednie konsultacje.
Ukończyła psychologię na UAM w Poznaniu, a także liczne szkolenia z zakresu wspierania dziecka i jego rodziny (m.in. kurs podstawowy terapii systemowej, szkolenia z obszaru profilaktyki przemocy wobec dziecka, zaburzeń rozwojowych). Doświadczenie zawodowe zdobywała przede wszystkim w placówkach edukacyjnych (szkoła podstawowa, poradnie psychologiczno-pedagogiczne). Szczególnie interesuje się rolą więzi społecznych w życiu człowieka, a zwłaszcza wczesnych więzi między dzieckiem a jego opiekunami (teoria przywiązania).
Szkolenie jest dostępne w 3 różnych wersjach:
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Ta wersja zawiera:
Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!